Over de afdeling Operations

De afdeling Operations zorgt ervoor dat onze applicaties ongestoord functioneren door het technisch beheer en dagelijks onderhoud van onze hardware en infrastructuur.

Technisch beheer

De medewerkers van Technisch beheer zorgen dat alle systemen in beheer van Wigo4it operationeel zijn. In de twee datacentra beheert dit team zowel de hardware als de infrastructuur.

De werkzaamheden van dit team zijn o.a.:

  • Realiseren van back-ups
  • Inplannen en uitvoeren van reguliere tests, onderhoud, updates en upgrades
  • Implementatie van nieuwe hard- en software

Lees meer over de innovaties van datacenterbeheer en werkzaamheden binnen Technisch Beheer


Procesmanagement

Team Procesmanagement werkt volgens de ITIL processen bij o.a. storingen, incidenten of de uitrol van een nieuwe software versie.

Dit team werkt aan:

  • Verminderen van het aantal verstoringen
  • Vergroten kwaliteit van het beheer
  • Bewaken dat de juiste lijnen worden gevolgd
  • Nakomen van de afspraken


Service & support

De Service & support medewerkers verzorgen de 1e-lijns gebruikersondersteuning van de applicaties die Wigo4it levert. Daarnaast regelt dit team het werkplekbeheer en de gebruikersondersteuning voor de interne Wigo4it-organisatie.